Standard lovpålagt informasjon:

  1. Firma: ONTEL AS (org. nr. 916226993). Nettbutikken benytter hoveddomene “ontel.no”. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partnere, og kan ikke kopieres uten tillatelse. Forretningsadresse: ogen Nordre Kullerød 19, 3241 Sandefjord. NB! Vi har kun nettbutikk/bestilling – se vilkår for henting/levering ellers på sidene, på e-post og her:

NB! For henteordre er følgende viktig: Det er mulig å hente på adressen Nordre Kullerød 19, 3241 Sandefjord. Ring det oppgitte telefonnummeret (som du får når ordren er bekreftet klar) for utlevering når du er der, DERSOM du har valgt dette som fraktmetode ved bestilling. Varen(e) kan ikke hentes der før du har fått oppdatert e-post om at ordren er klar til henting! Det er derfor viktig at du legger inn ordre i god tid før du planlegger å hente. Fristen er normalt kl. 12:00 dersom det skal være klar til henting samme dag (merk også at hentebu stenger mandag-fredag kl. 16:00 – vi har ingen mulighet til å avtale henting etter dette eller i helgene – dersom du ikke rekker fristen vennligst vent til neste dag eller senere). Dersom du har lagt inn ordre før kl. 12 og ikke fått melding om at ordren er klar i god tid før kl. 15, ring gjerne kundeservice på telefon 40040524 !).

Postadresse (benyttes til retur, service og administrasjon): ONTEL AS, Postboks 2 Lambertseter, 1101 OSLO.

E-post til ordreavdeling: ordre @ ontel.no (uten mellomrom)

NB! Du har 14 dager angrerett på alle produkter (både nye ubrukte og brukte produkter), se også under punkt 5.

  1. Priser: Alle priser er oppgit i NOK (norske kroner). Standard fraktpris er NOK 95,- (inkl. MVA). Hvert element vist inkluderer mva i norske kroner..
  2. Betaling

3.1 Betaling skjer ved den valgte betalingsmetode i kasse. Betalingsmåten levert av Worldline sammen med partnere.

3.2 Kortbetaling

Kortbetaling akseptert av Visa, MasterCard og evt. flere. Reservasjon på kredittkortet ditt blir gjort direkte, men trekkes når varen(e) er sendt.

3.3 Vipps

Betaling med VIPPS gjort gjennom mobilnummer og verifisering av mobilbank ID.

3.3.1 Faktura & delbetaling

I samarbeid med Collector Bank (Walley.no) tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Collector Bank. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_NO.pdf

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på https://my.walley.no/ og søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk. Den som godkjenner betalingen er altså som privatperson økonomisk ansvarlig for betalingen, men det er selvsagt ikke noe i veien for at fakuraen kan betales av et firma eller en annen.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Collector Bank Payment Services AS, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Collector Bank’s faktura- og delbetalingstjeneste, se lenke nedenfor:

Collector Bank / Walley alminnelige vilkår for faktura og delbetaling

3.3.2 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling

Collector Bank / Walley’s kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt kundeservice via e-post på hello@walley.no eller via telefon 22 41 14 55, mandag – fredag kl. 08.00 – 18.00

Se også FAQ på https://www.walley.no/kundeservice/

3.3.3 Tilbakebetaling ved faktura- og delbetalingskjøp

Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp har du et tilgodehavende hos Collector Bank. Collector Bank tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger.

Kontakt Collector Bank’s kundeservice via e-post bill@collectorpayments.no eller via telefon 21 89 63 20, mandag – fredag kl. 08.00 – 17.00.

3.3.4 Pris

Vi har for tiden ikke fakturaavgift på faktura med 14 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og et etableringsgebyr som avhenger av antall måneders avtale (se tabell). For 24 måneder eller mer er det også rente i tillegg som vist i tabell. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12, 24 eller 36 måneder.

Se tabellen her: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_NO.pdf

  1. Frakt

Fraktkostnader vil bli lagt til alle bestillinger (pris kommer opp ved valg av frakt i kassen), og er inkldert i totalprisen i kassen.

4.1 Leveringsmetoder

Vi leverer varene med Postnord. Standard fraktmetode: “MyPack Collect” med sporing (til hentested), men vi tilbyr også andre sendingsmetoder.

4.2 Leveranser

Ordrer plassert før 12.00 behandles og sendes ut samme dag og leveres vanligvis i løpet av 1-3 dager (1 dag i de fleste tilfelle bortsett fra Nord-Norge og ytre strøk).

4.3 Skadede varer og reklamasjonsrett

Som du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller defeker. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via kontaktskjema eller ved å svare på e-post du fikk ved bestilling. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

  1. Angrerett

Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene (gjelder både nye og brukte produkter). Angreretten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasje, og er i det vesentlige uforandret. Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Når vi har fått alt tilbake og sjekket at det er som det skal være, vil hele beløpet du betalte for varene og frakten refunderes (dersom du returerer alt – dersom du returnerer noe vil ikke frakten refunderes).

  1. Plikt

Tilbakebetaling: Hvis du bruker din rett til å avbryte, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene og frakt til deg så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene. Du må betale returkostnadene når varene blir sendt tilbake.

Se også forbrukerrådet eller lov om fjernsalg.

  1. Personvern, sikkerhet og personopplysninger.

I forbindelse med bestillingen, godtar du at vi kan lagre og bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Vi vil ikke avsløre din personlige informasjon til tredjepart. Under “Privacy Act” har du rett til å få oppgitt informasjonen vi har lagret om deg en gang i året (generell regel). Vi bruker e-post for å sende markedsføring og nyhetsbrev kun dersom du har haket av for at du ønsker det – hvis ikke får du normalt kun oppdatering om fremdriften av din ordre.

  1. Kontakt & Support

Supportnummer (10-15) for spørsmål om ordre og service: 40 04 05 24.

Brukt helst kontaktskjema eller se e-postadresse på samme side (eventuelt svar på ordrebekreftelse/epost du nylig har fått fra oss). Du kan også benytte epostadresse ordre @ ontel.no (uten mellomrom) og postadresse til firma: ONTEL AS, Postboks 2 Lambertseter, 1101 Oslo.

  1. Cookies: En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre slike Logg inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg.
  2. Kontraktsbrudd

10.1 Force majeure

Force majeure, slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon eller noe som i annen utstrekning påvirker partens kontroll og som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at forpliktelsen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene, bruk av denne bestemmelsen.

10.2 Endring av kontrakt

Etter at kunden har gjort et kjøp har vi ikke rett til å endre vilkårene i det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.

10.3 Klager

Har kunden klager, kan disse bli levert til vår epost, telefon eller kontaktskjema som nevnt over.

10.4 Tvister og lover

Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en norsk domstol.

  1. Ytterligere info

Alle priser er oppgitt i norske kroner, og det blir gitt informasjon om alt som må betales og totaltbeløp (inkl. frakt, MVA osv.) innen bekreftelse av bestillingen.

Salgsbetingelsene gjelder for salg av varer og tjenester fra nettbutikken til forbrukere, og vil sammen med din bestilling og ordrebekreftelse, utgjøre et samlet avtalegrunnlag for kjøpet. All viktig informasjon er tilgjengelig på norsk.

Vi tilbyr ikke handel til personer under 18 år, da vi kun tilbyr betaling med kort eller faktura/avbetaling, og man må da være over 18 år. En myndig person må derfor gjøre/godkjenne selve handelen.

Vi leverer kun innen Norge (dvs. ikke til utenforliggende områder der varene må fortolles ut, eller det påløper andre ekstra fraktkostnader, gebyrer eller andre interne kostnader p.g.a. ekstraarbeid enn forsendelser innen sør-, midt- og nord-Norge til og med Finnmark).

Forbrukerkjøp er blant annet regulert av forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Du finner disse lovene på forbrukerradet.no eller lovdata.no.

Når det gjelder materiell som skal inngå i et fast elektrisk anlegg gjelder lover om installasjon av dette (se nederst eller under produktinformasjonen til det aktuelle produktet).

Ved salg til bedrifter gjelder disse betingelsene så langt de passer, imidlertid får bedrifter ikke bedre rettigheter enn hva som fremgår av kjøpsloven. Forbrukerkjøpsloven og angrerettloven kommer ikke til anvendelse for bedrifter, og e-handelsloven gjelder bare i den utstrekning som fremgår av loven (særskilte bestemmelser i loven om forbrukerkjøp gjelder ikke for bedrifter).

Partene i avtalen er selger (blir ellers benevnt med “vi” eller “oss”): Vårt firma som det er linket til informasjon om nederst på siden under “informasjon om oss” i feltet nederst under “informasjon”, og der finner du også telefonnummer og epostadresse. NB! du kan også benytte kontaktskjemaet under “kundeservice” og skjema under “retursøknader” dersom det gjelder returer under angrerett eller reklamasjon. Og den andre part (kjøper) er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt du, deg, din eller ditt.

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert hos oss. Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Men vi må likevel ta forbehold om skrive- eller tastefeil i tilbudet (det hender dessverre unntaksvis at det kan gjøres en skrivefeil når prisene oppdateres (oppdateringer skjer ofte). En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet vårt, dvs. i bestillingsløsningen/nettbutikken eller i din bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Dette er en beskyttelse for både oss og deg dersom noen av oss skulle gjøre en grov feil (gjelder altså ikke mindre feil som du ikke burde forstå at er feil). Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett.

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og sende deg en ordrebekreftelse umiddelbart. Les nøye igjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Vi sender også samtidig med et vedlagt angrerettskjema i samme eposten. Dersom du velger å benytte angreretten (frist innen 14 dager etter mottak av leveransen – dvs. når den ble tilgjengelig for deg), kan du enten printe ut og benytte dette angrerettsskjema, eller du kan like gjerne bare fylle ut og sende skjemaet under “retursøknader” under “kundeservice” nederst på siden så lenge det går frem av utfyllingen at det er benyttelse av angrerett som er årsak til returen (det er da ikke nødvendig å legge ved noe skjema ved retur). Det er du som kjøper som er forpliktet til å dekke kostnadene ved retur av varen.

Dersom angreretten skal benyttes må varen ikke ha vært utsatt for noe etter at vi ikke lenger hadde ansvaret (som vi har under transport frem til deg/hentested) som gjør at varen ble mangelfull og ikke lenger kan selges som ny. Dvs. at det ikke må påføres synlige skader som riper osv., men det betyr også at man ikke kan ta varen i bruk som egen (dvs. f.eks. å aktivere enheter via internet slik at de blir registrert hos produsenten som “tatt i bruk”).

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt (det skal normalt ikke forekomme dersom det ikke har skjedd en feil fordi det ikke skal være mulig å bestille varer som ikke er tilgjengelige på lager). Dersom det har skjedd en feil vil vi snarest mulig gi deg beskjed om dette. Normalt vil alt du bestiller sendes ut samme dag dersom vi ikke mottar bestillingen for sent på dagen (normalt kl. 12). Dersom vi mottar bestillingen etter kl. 12 vil vi likevel forsøke å få sendt det ut samme dag, men hvis det ikke går vil bestillingen sendes ut neste virkedag (mandag-fredag). Ved feil på beholdning vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Leveringstiden fra vi sender varene (dvs. dagen du bestiller eller normalt senest neste virkedag) til du mottar de er den tiden det tar for fraktselskapet å transportere varene. I de aller fleste tilfellene er sendigen fremme neste dag, men det kan ta noen få dager dersom det er utenfor sentrale strøk i sør- og midt-norge og dersom det er i nordnorge må du påregne minst en ekstra dag.

Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet et gebyr på kr 250 + frakt (porto begge veier) av gjeldene ordre, for å dekke våre utlegg.

Les mer om betaling under “betalingsvilkår” under “informasjon” nederst på siden.

Vi har ansvar for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse (det kan også være når de er tilgjengelige for deg i din postkasse eller noen har hentet den for deg på hentestedet).

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utløper angrefristen 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige angrefristen. Dersom du mottar angrerettskjema innen disse 12 månedene, utløper angrefristen 14 dager etter den dagen du mottok angrerettskjemaet.

Dersom du innen 14 dager vurderer å benytte angreretten må du gi oss beskjed umiddelbart dersom du ikke har mottatt angrerettskjema sammen med ordrebekreftelsen og vil kreve lenger enn 14 dagers angrefrist.

Dersom du returnerer produktet innen 14 dager kan du se bort fra dette.
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Dersom du bruker eller undersøker varen(e) på en måte som går utover hva som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon og dette medfører at varen reduseres i verdi, kan vi trekke fra et beløp tilsvarende verdireduksjonen i kjøpesummen som skal tilbakebetales. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Du har risikoen for transporten av varen tilbake til oss.
Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager, etter at vi mottar produktet fra deg. Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasjen, sammen med angrerettskjema (eller med skriv der kundenavn fremgår slik at vi lett kan finne tilbake til lagret informasjon om kjøpet, og informasjon om at det gjelder benyttelse av angrerett). Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

Etter at du har mottatt produktene bør du så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen. Undersøk om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må du melde fra til oss ved reklamasjon.

Hvis det oppdages en feil eller mangel må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget den, gi oss melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Ved forsinkelse må krav rettes til oss innen rimelig tid. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig primært ved å søke retur på våre nettsider. Du vil da også få skriftlig bekreftelse og annen viktig informasjon via epost. Ved forsinkelse må krav rettes til oss innen rimelig tid. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig.

Dersom det foreligger en mangel ved varen og dette ikke skyldes deg eller forhold på din side, og du har reklamert innen de nevnte fristene kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6:

  • Holde kjøpesummen tilbake.
  • Under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering.
  • Under visse forutsetninger kreve prisavslag.
  • Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig (forutsetning at varen er i samme stand og mengde, Forbrukerkjøpsloven §51).
  • Kreve erstatning.

Hvis vår retting eller omlevering vil medføre at du i mer enn 1 uke blir avskåret fra å bruke varen (fra vi har mottatt varen i retur) har du under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for vår regning. Som hovedregel har vi ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan vi bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av varen, dersom vi har gjort deg uttrykkelig oppmerksom på at du selv må dekke slike kostnader, Forbrukerkjøpsloven §30. Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med oss, betaler vi ikke disse utgiftene.

Garanti: Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

Betaling med kort: Kortnummer oppbevares ikke av oss (kun av evt. bank/kredittinstutisjon vi benytter for betalingsformidling). Les mer om dette under “betalingsvilkår”.

Personvern: Vi lagrer IKKE personnummer. All informasjon som vi lagrer er kun nødvendig for riktig fremsending av varene (som adresse osv.). Telefonnummer er kun for bedre å kunne gi informasjon om sendingen fra Posten (melding om ankomst osv.), eller for å kontakte deg dersom det er problemer med ordren eller annen viktig informasjon om ordre eller retur/reklamasjon. All informasjon som er lagret er synlig fra “min konto” når du logger deg inn, og kan endres av deg eller av oss på din forespørsel (evt. slettes dersom det kan kreves).

Salgspant: Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet. Vi har salgspant i solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jfr. pantelovens §3-14 flg.

Du må være klar over Informasjon angående materiell som skal inngå i et fast elektrisk anlegg:

Vi er etter Forskrift om elektrisk utstyr § 13 pliktig til å informere våre forbrukere at salg og markedsføring av elektrisk materiell beregnet på å kunne inngå i et fast elektrisk anlegg kan kun installeres av en registrert installasjonsvirksomhet. Se evt.: “Hva kan privatpersoner gjøre selv på det elektriske anlegget?”

  1. ONTEL mobilskadeforsikring:

Dette er en tillegstjeneste som kan kjøpes sammen med produktet som gjelder i tillegg til vanlig garanti og reklamasjonsrett som vi og andre norske firma er pålagt ved lov. Skadeforsikringen er ment å dekke skader som ikke dekkes av reklamasjonsretten (dvs. skader på produktet påført utenfra ved uhell, enten det er fallskade, brann, vannskade eller annet). Altså alle uhell som medfører funskjonssvikt repareres. Dersom telefonen er borte (tyveri, eller mistet) vil det ikke medføre at du får samme modell tilbake dersom du ikke har en innbo- eller reiseforsikring som dekker dette (telefonen må da også meldes stjålet/tapt), men det er da normalt en høyere egenandel som kan variere fra forsikring til forsikring. Før det kan vi også være behjelpelig med forsøk på å spore opp mobilen og hindre at uvedkommende kan bruke den, og i de aller fleste tilfelle vil telefonen da komme til rette igjen. Vi anbefaler da at du på Apple telefoner er logget inn med Apple-ID og har finn iPhone skrudd på, og på andre telefoner er pålogget Google-konto (noe du i de fleste tilfelle uansett må) og/eller også Samsung konto e.l. Tyverier av mobiltelefoner er ikke lenger et like stort problem som det var tidligere da produsentene har laget gode sikkerhetssystemer som gjør at uvedkommende ikke vil kunne bruke telefonen, samt mulighet for varsling om retur til rett eier dersom den kommer på avveie.

Ved alle skader som har skjedd ved uhell vil vi betale frakt både til oss for reparasjon (evt. bytte i samme modell/stand) og tilbake til deg. Denne fraktprisen er inkludert i egenandelen. Vi sender da link der du kan få printet ut sporbar etikett som du setter på sendingen med den skadede mobilen. Alt du betaler er altså egenandelen, og du vil da få telefonene tilbake i 100% fungerene stand. Kosmetiske småskader som riper og hakk og vanlig slitasje dekkes ikke av forsikringen, dersom det ikke har noen betydning for funksjon.

Kommentarer

Når besøkende legger inn kommentarer på siden, lagres informasjonen gitt inn i kommentarskjemaet i tillegg til IP-adressen til den besøkende og den besøkendes nettleserversjon. Dette gjøres for å bidra til å unngå useriøse kommentarer.

En anonym tekststreng generert på grunnlag av e-postadressen din (også kalt en «hash») kan bli sendt til tjenesten Gravatar for å undersøke om du har en konto der. Personvernerklæringen til Gravatar ligger her: https://automattic.com/privacy/. Etter at kommentaren din er blitt godkjent, vil profilbildet ditt være synlig for hvem som helst i forbindelse med kommentaren din.

Media

Hvis du laster opp bilder til nettstedet, bør du unngå å laste opp bilder som inneholder informasjon om stedet det er tatt (EXIF GPS). Besøkende på siden kan laste ned og hente ut slik informasjon fra bilder på siden.

Informasjonskapsler

Hvis du legger inn en kommentar på dette nettstedet, kan du be oss om å huske navn, e-post og nettsted. Denne informasjonen lagres i en informasjonskapsel og er der for å gjøre ting lettere for deg. Du trenger da ikke å gi inn denne informasjonen på nytt neste gang du legger inn en kommentar. Disse informasjonskapslene utløper etter ett år.

Om du besøker vår innloggingsside, vil vi opprette en midlertidig informasjonskapsel for å avgjøre om nettleseren din aksepterer informasjonskapsler. Denne informasjonskapselen inneholder ingen personopplysninger og forsvinner så snart du lukker nettleseren din.

Når du logger deg inn, blir det opprettet informasjonskapsler som lagrer innloggingsinformasjonen din og valg du har tatt når det gjelder hvordan innhold skal vises. Informasjonskapsler med innloggingsinformasjon utløper etter to dager, mens de med visningsvalg varer i ett år. Hvis du krysser av for husk meg, vil innloggingsinformasjonen din oppbevares i to uker. Hvis du logger deg ut av kontoen din, vil disse informasjonskapslene forsvinne.

Hvis du redigerer eller publiserer en artikkel, vil ytterligere en informasjonskapsel bli lagret i nettleseren din. Denne informasjonskapselen inneholder ingen personopplysninger, men bare ID-en til artikkelen du nettopp redigerte. Den utløper etter én dag.

Innebygd innhold fra andre nettsteder

Artikler på denne siden kan inkludere innebygd innhold (f.eks. videoer, bilder, artikler osv.). Innebygd innhold fra andre nettsteder oppfører seg på nøyaktig samme måte som om den besøkende hadde besøkt nettstedet som det innebygde innholdet kommer fra.

Disse nettstedene kan samle inn opplysninger om deg, bruke informasjonskapsler, bygge inn sporingssystemer fra tredjeparter og overvåke hva du gjør via dette innebygde innholdet. Dette omfatter også sporing av handlingene dine via det innebygde innholdet dersom du har en konto og er logget inn på nettstedet.

Hvem vi deler dine opplysninger med

Om du ber at passordet tilbakestilles, vil din IP-adresse tas med i e-posten om tilbakestilling av passord.

Hvor lenge vi oppbevarer opplysninger om deg

Hvis du legger igjen en kommentar, blir kommentaren og informasjon om kommentaren lagret på ubestemt tid. Dette er for at vi kan gjenkjenne oppfølgingskommentarer og godkjenne dem automatisk i stedet for å legge dem i en kø der de må godkjennes manuelt av en redaktør.

For brukere som registrerer seg på dette nettstedet (dersom denne muligheten eksisterer), lagres det også personopplysninger som de oppgir i brukerprofilen sin. Alle brukere kan se, redigere og slette sine egne personopplysninger når som helst (bortsett fra brukernavn). Nettstedets administratorer kan også se og redigere denne informasjonen.

Rettighetene dine når det gjelder opplysninger om deg

Hvis du har en konto på dette nettstedet eller har lagt igjen kommentarer, kan du be om å få en eksportfil som inneholder personopplysningene vi har om deg. Dette omfatter all data du har gitt oss. Du kan også be om at vi sletter alle personopplysninger vi har om deg. Dette omfatter ikke opplysninger vi er pålagt å lagre av administrative, juridiske eller sikkerhetsmessige årsaker.

Hvor dine opplysninger sendes

Besøkendes kommentarer kan bli kontrollert gjennom en automatisk gjenkjennelsestjeneste mot søppelkommentarer.